Nova

Att jag prioriterar min hund framför en resa, det tycker jag skall vara en självklarhet.

skulle egentligen blitt en resa till spanien i sommar men eftersom nova var Hos vetrinären igår, för en stor infektion i ena tutten och att hon var skendräktig. Hon fick mediciner och självklart kostar besöket när man är där. Då har jag inte längre pengar att åka till spanien, för jag kommer alltid att prioritera nova först. de är bara så! Hon är som en bästa vänn och finns alltid hos en.

Jag har aldrig sagt att de är lätt att ha hund, eller att de är billigt. Men endå har jag vänner som hela tiden tycker att jag skall göra mig av med henne. Sälja henne. Men en hund är som ett barn, de är inte nått man har en stund i livet bara för att de är kul, en hund är en levande varelse som har känslor också.

Jag är trött på att höra att om de är jobbigt, eller kostar extra pengar i månaden, sälj henne. Så fort hon har hittat på nått nytt hyss, säger en av mina närmaste att, ja de är ju inte lätt att ha hund, du kanske skulle tänka på att,, ja du vet sälja henne? Men säljer man sitt barn bara för att hon har bajsat för mycket i blöjan, eller skriker mycket en dag. Man tar sig igenom det, på nått sätt. För att man måste, de är så med en hund i livet med. Vissa dagar under novas valptid ville man bara strypa henne när hon kissade på mattan igen, eller spydde på golvet. Men man tar sig igenom det.


Så egentligen vill jag bara säga, har du en mening om att jag skall sälja min hund, håll den för dig själv. Orkar inte höra mer om att jag måste skippa fester, roliga saker eller shopping för att jag har en hund.
Jag har själv valt att ha hund, så jo jag vet om att jag måste skippa ibland, men säljer jag henne, vad har jag då kvar?

När man känner sig nere, eller har en allmänt dålig dag. Vem är de som är där och torkar tårar, myser och kräver inget annat tillbaka än mat vatten och lite kärlek? Det är den finaste i mitt liv, nova!
Kommer inte sälja henne, och kan du/ni inte acceptera det, tja då kanske vi inte har så mycket gensamt som man kanske tror..








Jag älskar dig över allt annat Nova Akina! Du är den bästa jag har !


Kommentarer
Postat av: Fia - mamma till Lucas

Sötis Nova :) Nej man skaffar ju verkligen inte en hund för att sedan sälja den efter några månader.. Hunden blir ju som en i familjen och man säljer ju inte sin familj..



Våran fest på fredag behöver du inte hoppa över pga Nova, hon får följa med :)

2011-05-14 @ 09:20:02
URL: http://aije.blogg.se/
Postat av: TiGr

meh, vem e de som säger att du ska sälja henne? Idiot är den personen iaf! Klart du ska ha kvar Nova!

2011-05-20 @ 10:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0