När det inte blir som man tänkt sig

Tja livet blir inte som man tänkt sig, inte någonstans, inte på någotvis!

Trodde att när ja tog studenten skulle jag ha värsta livet,, Lägenhet, jobb, ett liv..
Men de blir aldrig som man tänk sig,, Ja jo visst hade jag jobb ett tag, men de var som sagt bara ett sommarställe och dom stänger ju i augusti/september. Efter det trodde jag de var superlätt att hitta ett säsongsjobb i tex norge, men kan ju säga att de trodde typ en 17000 andra duds med.. ! Sedan att jag fick världens största spricka i armen var kanske inte de bästa, tydligen fick man inte jobba med ett fett gips på, som för övrigt satt på i c.a 2 månader..


Sedan våren, klart blev lite jobb där med, Flyttade till stan, ÅRETS HÖJDPUNKT! då var de både lättare och smidigare att ta sig till jobbet .. :)
Och nu är vi här igen, sitter hemma hos min mor för tillfället, pappa har ingen plats hemma och mammsen har just flyttat till ett slott, på en sisodär 400 kvadrat meter.. De fanns som tur var en liten plats till mig :)

Om en och en halvmånad skall jag börja plugga igen, yrkesHögskola.. Maritim gastronomi! De skall faktiskt bli rikigt jävla roligt, och ja jag gillar att arbeta med fisk, de är en intressant råvara som man kan göra så mycket roligt med till en färdig produkt..! :) Sedan resten av året vet jag inte vad ja kommer göra, plugga mer eller mindre självklart men annars står de oskrivna blad på schemat.. !

Annars funderar jag vad jag skall göra med min hund under tiden jag skall plugga, har dock bestämmt mig att jag så fan inte skall sälja henne! Har hatt hund i snart ett år, ( hade Novas mamma innan jag fick nova, Nova är snart 8 månader) Jag skall fan klara detta, de har jag gett mig fan på! Min underara fina lilla vovve, Hon är mitt ljus i mörker! När de var jobbigt och hela världen var svart, de var för hennes skull jag gick upp! Hon är den finaste och För henne skall jag  kämpa så att detta går ihop med hund och jobb/skola!
Sedan är min tös väldigt mammasjuk så att hur de skulle gå om hon såldes, ja de är en bra fråga!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0