100 % Smarthet

Ja som rubriken lyder har jag nu uppnått 100% smarthet!
Detta genom att åka till vårdcentralen och i hopp om att bara få ett bandage och lite piller slippa något värre!
HA! Vad fel man kan ha, Åkte självklart till vårdcentralen och kollade upp handleden, där jag sedan fick en remiss till röntgen!

Väl framme på röntgen fick ja komma in och ta lite bilder på mitt fina skellet..! Sedan var de bara att sätta sig ner och vänta på resultatet! Fick sitta i ett väntrum där de luktade som gammla kakor och annat som inte alls var lika trevligt! Hela rummet var fyllt av gammla och annat folk! Och nu säger jag inte att jag inte gillar gammla, för de gör jag! Dom har levt hela livet och vet så mycket mer än oss vad som väntar framöver, men de var inte en enda som var i min ålder! :(

Men iallafall kommer de ut en doktor som säger att ja måste gå ner till akuten för dom har hittat nått ,,!
Usch då detta låter ju inget trevligt så de är bara att pallra sig ner och sitta å vänta igen.. !
Väl där nere efter en kort väntetid fick ja träffa doktor som säger att ja har en sprika eller nått i handleden och att ja måste gipsa.. :(

En sköterska kommer in med en praktikant efter sig, som för övrigt var mycket trevliga båda två :)
Dom sköter om mig och lägger på gips och till slut får ja välja mellan rött eller blått bandage, och som de svåra valet de innebär tog jag tillslut rött :) Som en fina färg de är.. !

Får också veta att ja skall ha de i tre veckor och återbesök om en vecka för att kolla upp och träffa någon jäkla handdoktor som skall hjälpa mig med få tillbaka rörelsen i handleden.. ^^)


Ja de är vad man kan kalla en typisk dag i Bus landet! Eller iaff en typisk sak för becka att råka ut för.. :)




Kommentarer
Postat av: BECCAAAA

Fan vad illa ;D men rött är nyggt iaf :D

2009-10-15 @ 12:17:37
URL: http://beccapizarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0