Trevlig dag!

Igår var jag med finaste flickan Sandra :)
Det var underbart, har ju inte träffat henne på jätte länge så de var underbart skojj!
Då jag var super trött efter resan blev de bara slapp!

Vi kollade på Seven, Åt Popcorn & Choklad, Svensk underbar Choklad! :)
Det var en efterlängtad choklad då de bara fanns annorlunda Choklad i Turkistan!

Idag blev de bara slapp på förmiddagen, & Sedan in med min pappi och hämta Tilda & Hugge , Underbart att se dom igen! Deras moster kunde inte hämta dom så farfar fick rycka in och hjälpa till !

Sedan släppte pappa av mig vid Sandras skola för att jag skulle möta upp henne & Hänga med henne hem!
Hemma hos henne blev de middag & sedan en promenad På en snöig strandpromenaden!
Sedan slapp framför datan med massa massa snacka !

Sandra

- Det är viktigare att många gör lite rätt än att några få gör helt rätt när det gäller att vara miljövänlig, säger Martin Saar som är något av en expert när det gäller att leva miljöriktigt. Han har skrivit böcker i ämnet och leder ett projekt inom Stockholms stad som handlar om att konsumera smart och därmed minska koldioxidutsläppen.

Från http://www.e24.se/pengar24/dinekonomi/familjeekonomi/artikel_33221.e24


Man borde verkligen ta sitt ansvar i livet, och i världen!
Spara en del av naturen och den kommer att tacka dig!
Släck lampan när du går ut ur rummet * Källsortera * Ta bussen * Ät mer vegetariskt * Byt till lågenergilampor * Stäng av apparaterna hemma, inte bara på Stand-by! * Använd ekologiska produkter * Välj Ekologiskt Bomull *

Jag menar, jag är inte en människa som gör allt bra, men jag fösöker!
Jag äter väldigt ofta vegetarisk mat, Källsorterar, släcker lampan, Stänger av saker m,m
Jag vill verkligen bli bättre på det, för naturen förtjänar en chans, om inte för dig så för dina barn, eller andra kommande generationer!



Oj vad de blev ett långt inlägg nu, men jag kände mig lite skrivsugen!

Puss & Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Nea

Mycket bra, mycket bra! Att ta ansvar för att vi faktiskt lever!

2009-02-24 @ 11:51:12
URL: http://andreaohlson.blogg.se/
Postat av: TiGr

hihi kul dag! jag orkar inte vara allvarlig, menar miljögrejen, men håller med.. imorgon är det onsdag. . jag skakar !! saknar duuu <3

2009-02-24 @ 19:28:59
URL: http://tigrs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0